EXPERT
NAUTIC
0722 28 55 77       0722 89 28 07
Vopsirea deasupra liniei de plutire

Copyright 2007 - Expert Nautic

Straturi de acoperire
          Inainte de a incepe vopsirea

          Straturile de acoperire Seajet sunt proiectate pentru a va proteja barca impotriva agentilor atmosferici si a o pastra aratand ca noua. Acolo unde vopselele alchidice conventionale pot pali curand si au nevoie de revopsire regulata, straturile de SeaJet asigura solutia pe termen lung. Principalul beneficiu este ca veti vopsi mai rar decat atunci cand folositi vopsele conventionale. Aceasta se datoreaza:
          - Imbunatatirea retentiei luciului
          - Imbunatatirea retentiei culorii
          - Rezistentei imbunatatita la lumina UV
          - Unei suprafete mai puternice, mai dure, care este mai rezistenta la lovituri si zgarieturi

Comparartie pentru Europa de Nord:
- Straturi de acoperire conventionale - revopsirea este necesdara dupa 1-2 ani
- SeaJet UV Varnish - revopsirea este necesara dupa 2-3 ani (sau mai mult)
- SeaJet Unythane Topcoat - revopsirea este necesara dupa 2-3 ani (sau mai mult)
- SeaJet Glosskeep Topcoat - revopsirea este necesara dupa 3-5 ani (sau mai mult)
- SeaJet 132 Polyurethane Topcoat - revopsirea este necesara dupa 5-10 ani.

Nota: intervalele de revopsire depind de lumina solara, care variaza in jurul lumii. Pentru Caraibe si Mediterana, cifrele de mai sus se vor reduce la jumatate.


           Pregatirea suprafetei

           O buna pregatire va duce la o finisare frumoasa, asa ca nu va grabiti. Vopseaua desprinsa trebuie indepartata razuind pana la un substrat sanatos. Zone mai mari pot fi tratate prin sablare cu suspensie sau sablare mecanica. Totusi, cele mai multe curatitoare  chimice de vopsea nu trebuie niciodata folosite pe fibra de sticla, caci vor distruge repede gelcoat-ul.
           Folositi diluant SeaJet pentru a indeparta orice pata de grasime. Apoi spalati si degresati cu SeaJet BoatWash.
           Pregatirea poate varia dependent de suprafata de acoperit, asa ca urmati specificatiile noastre de vopsire.          


           Grunduire, chituire si acoperire interioara

           Suprafetele goale trebuie intai grunduite cu schema noastra recomandata de grunduire. Aceasta poate fi diferita pentru suprafete, asa ca va rugam sa consultati specificatiile noastre de vopsire pentru recomandari de grund.
           Chituiti intre straturi cu un chit epoxy de profil pentru a reduce orice ondulatii si deteriorari. Recomandam folosirea SeaJet Speed Filler pentru reparatii de zone mici. Consultati profesionistii pentru reparatii mai mari.
           Aplicati chitul cu o spatula, asigurandu-va ca spatula folosita este de 2 ori mai lata decat gaura de chituit. Aceasta reduce locurile adancite. Puteti sabla dupa numai 30 minute, folosind hartie abraziva grad 280-320. Repetati daca este necesar pentru o suprafata perfect neteda. Puteti sa acoperiti SeaJet Speed Filler cu orice grund sau strat de acoperire SeaJet.
           Straturile de acoperire SeaJet pot fi aplicate direct pe vopseaua existenta sau fibra de sticla. Frecati intai pentru a indeparta imperfectiunile folosind hartia abraziva 280 apoi 320. Totusi pentru a obtine o culoare uniforma si consistenta, este recomandat un start interior. Acesta actioneaza pentru a izola chitul si impiedica sa fie absorbita umezeala. SeaJet Universal Primer Undercoat trebuie aplicat si apoi netezit folosind hartie abraziva grad 320.

Sfat: Doua straturi vor da o finisare chiar mai buna; amestecati temeinic inainte de folosire cu o lama plata sau un bat de amestecare. Indepartati praful de sablare cu o pensula si apoi cu o laveta fara scame.


            Aplicarea stratului de finisare

            Intrucat o vopsea conventionala tipica va dura 1-2 ani inainte de revopsire, straturile noastre de acoperire de inalta performanta va vor pastra barca aratand ca noua mai mult timp. Pentru usurinta aplicarii, finisarile noastre sunt unicomponent si pot fi aplicate pe orice suprafata pregatita. Pentru cele mai bune rezultate, aplicati folosind un roller cu par scurt si trasati cu o pensula cu par lung, moale, de inalta calitate. Folositi o structura incrucisata si intotdeauna finisati ultima netezire in aceeasi directie. Neteziti intre straturi folosind hartie abraziva 320 - 400. Doua sau preferabil trei straturi vor da o finisare de lunga durata.

Sfat: Asigurati-va ca ati ales o zi uscata. Vopsiti de preferat dimineata pentru a evita condensul de seara pe suprafata. Puteti umezi solul de sub barca pentru a evita ridicarea prafului.